יישום תהליך נכון בעת הצטרפות עובד חדש למקום העבודה
טעויות נפוצות לדיווח והפקדה לקופת גמל, בפעם ראשונה לעובד חדש :
- העובד עדיין לא סיים את תהליך ההצטרפות שלו לקופה לכן הקופה לא משייכת את הכספים עבורו
- מעסיק דיווח לקופה לא נכונה
- מעסיק העביר את הכסף לחשבון בנק לא נכון
- מעסיק מדווח לקופה הנכונה אך לא בהתאם לשיעורי ההפרשה הקיימים בתוכנית של העובד
תהליך ההצטרפות של עובד חדש למקום עבודה הינו חשוב מאד גם בהיבט של ההפרשות לפנסיה. מומלץ לפעול ע”פ תהליך מסודר בכדי להימנע מטעויות ופגיעה בזכויות העובדים.
בעת קבלת עובד חדש במקום העבודה, מומלץ לבצע את התהליך הבא :
על המעסיק לבחור אחת מארבעת קרנות הפנסיה ברירת המחדל ( מיטב דש, אלטשולר שחם , הלמן אלדובי , פסגות )
למסור לעובד ביחד עם טופס 101 את נספח ה1 , זכות העובד לבחור כל קופת גמל.
יש לעדכן את נספח ה1 בהתאם בתוכנת השכר, כדי להימנע מאי שיוך כספים, יש לבדוק תקינות ח.פ, קוד באוצר, פרטי חשבון בנק וכו’
הפרשות לקרן פנסיה ברירת מחדל – אין צורך בטפסי הצטרפות.
טעויות דיווח גוררות לא מעט עבודה על מנת לבצע תיקון ,ככל שהמעסיק יעלה על הטעות בזמן אמת התיקון ידרוש זמן עבודה מינימלי וכך זכויות העובד יישמרו ,מערכת ההתראות בזמן אמת בפיתוח בלעדי של עוקץ פנסיה, פועלת על בסיס אלגוריתם ייחודי, שתוך 7 ימי עסקים, יודעת לעלות על טעויות דיווח, וכך לצמצם את עבודת התיקון למינימום וכמובן לשמור על זכויות העובד .